Každý podnikatel musí mít zaregistrované své sídlo firmy. Je to z mnoha důvodů, tím nejdůležitějším však je, že vám na danou adresu bude chodit úřední firemní korespondence. Především menší firmy však mohou mít s tímto problém. Faktem je, že nemovitosti jsou dnes drahé, stejně jako jejich pronájem. Proto mnoho z nich podniká z domova. To je dost dobře možné, zvláště pokud tam již mají vhodné prostory, či podnikají pouze v internetovém prostoru. Ovšem i tito lidé se občas musí sejít se svými investory, obchodními partnery či zákazníky. A ty si většinou nechceme zvát domů. Nehledě na to, že mnoho z nich není ochotných mít svou domovskou adresu stejnou jako firemní.

probíhající firemní schůze

Takovýto problém se často řeší koupí virtuálního sídla. Navzdory názvu se jedná o skutečnou adresu s reprezentativními prostory, které je možné v případě potřeby využít. Na rozdíl od klasického pronájmu v nich však nesídlí, nýbrž je využívá pouze v případě schůzek či jiných jednání. V případě, že se firma pro tuto možnost rozhodne, hledá nejčastěji co nejlevnější virtuální sídlo. To se může zdát na první pohled rozumné, koneckonců peněz není nikdy nazbyt. Ovšem je potřeba si uvědomit, že to má i své nevýhody.

moderní sídlo firmy

Tou první, a asi nejzávažnější, je lokalita. Jednoduše řečeno, čím nižší je cena, tím horší je oblast, ve které je sídlo situováno. Je totiž rozdíl mezi budovou v centru města a v jeho zapadlé okrajové části. A asi všichni víme, jak důležité je v tomto případě udělat na návštěvu již od začátku ten nejlepší dojem.

Pak jsou zde také prostory samotné. U těch nejlevnějších variant bývají poněkud malé, tudíž nevhodné pro větší schůze. Také vybavení není tak kvalitní ani tak dobře nevypadá. To vše opět zanechá v našem hostu určitý dojem. Proto je na místě se zamyslet, zda není lepší si v tomto případě poněkud připlatit. Snadno se totiž může stát, že právě díky tomu ztroskotá naše jednání. A to rozhodně není ideální.