Dnešní továrny či alespoň dílny, to už nejsou žádné manufaktury, jež tu byly v prvopočátcích vědeckotechnického rozvoje, průmyslové revoluce. V dnešních továrnách už je třeba dosahovat daleko větší výkonnosti, efektivity a také kvality, má-li se uspět. A to vyžaduje mimo jiné i daleko lepší technické vybavení.

Dnešní průmysl je tedy vybaven celou řadou různých strojů a zařízení, jimiž je dosahováno stále větší dokonalosti výrobního procesu. A jak je každému známo, nejsou takové stroje na jedno brdo. Každý umí něco jiného, každý je i něčím jiným poháněn a nějak jinak obsluhován. Musí tomu tak nezbytně být. A tak jsou i případy, kdy se nedá obejít bez kompresorů, má-li se dosáhnout kýžených výsledků.

kompresor v motoru

Kompresorů, tedy zařízení, která poskytují svým provozovatelům stlačený vzduch, je celá řada typů a druhů. Někdy jsou tyto poháněny elektřinou a hodí se tedy tam, kam je proud zaveden, tedy v továrních halách či dílnách, jiné jsou pak dieselové, tedy s naftovým pohonem, jež lze využívat i v exteriérech, třeba i na stavbách. A pak je tu k mání i pístový, i šroubový kompresor Pískovačky. A není tak žádného průmyslníka či řemeslníka, který by si nevybral to pravé, to, co bude nejlépe odpovídat jeho potřebám a záměrům.

mechanika kompresoru

Takové kompresory pak naleznou uplatnění samostatně i coby součásti složitějších zařízení, a hodí se k pískování, lakování a šopování. A kdo tu vsadí na jedničku na českém (a nejen českém) trhu, tedy na značku Atmos, nepochybí. Protože právě tyto kompresory jsou univerzálně užitečné pro kdejakou výrobu.

Ať už jsou tyto kompresory dieselové nebo elektrické, je o ně mezi výrobci čehokoliv zájem. A tím jediným, co tu může trochu zamrzet, je snad jenom jejich cena. Nejedná se totiž o zrovna laciná zařízení, vesměs jde o řádově statisícovou investici. Jež se ale při správné volbě a efektivním používání určitě vyplatí.